tirsdag 27. september 2016

Hvem er du?

Når vi hører disse tre ordene, "Hvem er du?", vil mange av oss kanskje ønske å løpe så langt unna som mulig, og late som at vi ikke har hørt det. Disse tre ordene kan være litt skumle for oss fordi de får oss til å stoppe opp å tenke gjennom livet vårt. Hva gjør vi, hvor skal vi, hvem er vi, og hvem vil vi bli osv. Hvis vi prøver å kjenne etter på disse spørsmålene, er vi da fornøyd med svarene? Vel, hvordan kan vi vite det hvis vi ikke tar oss tid til å kjenne etter.

Hvis man med et åpent hjerte er villig til å gi oss selv en sjanse, og bruke litt tid på å bli kjent med seg selv, vil vi helt sikkert bli ganske fornøyd med det vi finner. Vi er kanskje ikke så verst likevel?!
Vi bruker altfor mye tid på å se på andre mennesker rundt oss. Vi ønsker å være som dem, ønsker å ha det andre har. Vi prøver å etterligne dem, og tror at andre mennesker er bedre enn oss selv! Det er på tide å begynne å investere tid i hvem DU er, hva dine gaver og talenter er, hva dine drømmer og ønsker er, og hvordan livet ditt skal være.

 Mange beklager seg over deres liv og alt som er galt, men de ønsker ikke å gjøre noe med det. Det enkleste er jo bare å la det være som det er, for det er for ubehagelig å gjøre noen endringer. Ut av komfortsonen, og frykten for det ukjente er det som stopper de fleste for å gjøre noe med det. Livet er ikke lett, men uansett hvordan livet vårt ser ut akkurat nå, så har man fortsatt en mulighet til å definere våre verdier, våre drømmer, og vårt liv. 

Hva slags mennesker ønsker du å omgås med, hva slags karriere ser du for deg at du vil trives i, og hva du ønsker å oppleve før man blir gammel osv.
Når man har definert hvem man er og funnet ut hva vårt egentlig formål med livet vårt er, må vi  omfavne det, og man vil oppdage at livet vil gi oss en helt ny mening. Nye muligheter vil manifistere seg underveis, og vi trenger ikke å være opptatt med behage andre i denne prosessen. Husk at det eneste vi skal være opptatt av er å være tro mot seg selv, slik at vi får det livet som vi alle fortjener.

Jeg er så glad for de valgene jeg har tatt i mitt unge liv, uten de valgene har jeg ikke vært der jeg er i dag. Det kan jeg si nå når jeg ser tilbake på de årene med livserfaring jeg har fått.
Så ikke vær redd for å være litt impulsiv og tørre å hoppe i det ukjente innimellom, du lander alltid på begge føttene og alt ordner seg til slutt.  Det handler bare om å være positiv og ha trua på seg selv!  

Jeg er absolutt ikke et A4-menneske, jeg har tatt noen valg som jeg sikkert skulle vært foruten. Men de har gjort meg klokere..og sterkere.
Uansett så har jeg et godt liv nå og vil gjøre det beste for meg og mine så lenge jeg går i 2 sko på denne jorda.

Jeg tok et nytt valg i sommer, bestemte meg for å skifte jobb. Det var som om det var forutbestemt..

og ny jobb ble det!

Tørr å våge..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar