lørdag 11. juni 2016

Uka ble ikke helt som planlagt..

Er du optimist eller pessimist?
Tenker du at det verste vil skje eller tror du det vil gå bra, når man er i en ukjent situasjon.
Å være en optimist betyr at man håper og forventer at ting skal gå bra, og at man ser med et smil på fremtiden.

Det er viktig å være en balansert optimist, bruke sunn fornuft, ikke bare fortelle seg selv at det aldri vil skje noe galt, og lukker øynene for virkeligheten. Gjør man det, kan man ta noen dårlige beslutninger, og noen kan utnytte oss. 
Å være optimistisk betyr ikke å vente på at ting skal skje av seg selv, men at man tar beslutninger og tror at det det vil skje det som er ment til å skje for vårt beste.

«Pessimisten ser vanskeligheter i enhver mulighet. Optimisten ser muligheter i enhver vanskelighet.
- Winston Churchill-

Denne uka er snart over og denne uka ga meg noen utfordringer som mamma, da uka ikke ble helt som planlagt.
Men de utfordringene ble løst på en fantastisk måte, takket være mine to eldste barn.
Jeg sitter nå i natten og tenker over hvor heldig jeg er som har lykkes med mine barn på 17 og 20 år.
Selv om lillemor bare er 5 år så er hun så forstandig og godtar at dagene ble annerledes. 
All den skryt de fortjener har de fått i store ord - alle 3 ♡♡♡

De er optimister og har bevist at de er selvstendige og stiller opp når det oppstår uforutsette ting - enda en gang!

For meg som mamma er dette betryggende og jeg vet nå at det ikke lenger er nødvendig å holde mine mammavinger rundt mine to eldste absolutt hele tiden.
Bare nå og da..bare nesten bestandig.

Lillemor skal jeg holde mine mammavinger rundt,
i mange år fremover - hele tiden.
Jeg er på god vei til å lykkes med henne også, hun går en god skole hos sine storesøsken.

Jeg er en veldig stolt mamma..


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar